Wednesday, February 23, 2011

New logo: Odisea / Odisseia


Odisea is a documentary channel which has been broadcasting to Spain and Portugal since 1996. It is called Odisea in Spanish and Odisseia in Portuguese. On February 17, its owner, Chello Multicanal, announced that the channel would be getting a new look to celebrate its fifteenth anniversary.

According to Chello, the new look was created with the British company Red Bee Media.


Spektrum TV, a documentary channel in Eastern Europe, has been owned by the same company since 2008. It adopted a similar look in August. Satelitarne.tv

From Chello Multicanal's news release (translated from Spanish when possible):
Odisea renews its look

"Every documentary is a world" on Odisea

To celebrate it anniversary, Odisea is renewing itself without loosing its essence and presents a new mark which is current, original, dynamic and entertaining, designed in collaboration with the prestigous British producer RED BEE.

Under the claim, "Every documentary is a world", the channel offers a different view on those views that that are close to us and a distinct perspective on the world we live in. This new look is a metaphor on how Odisea, starting from a known and predictable reality, shows the other side when it comes to view and variety of content: "One world. Your view"

Also, the new on-air look - which has characterised Odiesa and has earned it international recognition - se renueva siguiendo esa línea de continua sorpresa con el fin de mostrar el mundo siempre diferente según la mirada que lo observe. Situaciones, en apariencia cotidianas, tendrán una resolución inesperada. With this approach, the new pieces show astonishing images, such as fishes comign out of a bottle in the middle of the desert or butterflies flying out of a keyhole.

Original text:
Odisea estrena nueva imagen

“Cada documental es un mundo” en Odisea

Para celebrar su aniversario, Odisea se renueva sin perder su esencia y presenta una nueva marca actual, original, dinámica y entretenida, diseñada en colaboración con la prestigiosa productora británica RED BEE.

Bajo el claim, “Cada documental es un mundo”, el canal ofrece una visión diferente de aquellos temas que son cercanos y una perspectiva distinta del mundo que habitamos. Esta nueva imagen es una metáfora de cómo Odisea, partiendo de una realidad conocida y previsible, muestra el otro lado en cuanto a puntos de vista y a variedad de contenidos: “Un mundo. Tu mirada”.

Asimismo, la imagen On Air –que ha caracterizado a Odisea y le ha valido el reconocimiento internacional- se renueva siguiendo esa línea de continua sorpresa con el fin de mostrar el mundo siempre diferente según la mirada que lo observe. Situaciones, en apariencia cotidianas, tendrán una resolución inesperada. Con este planteamiento, las nuevas piezas muestran imágenes sorprendentes, como las de peces surgiendo de una botella en medio del desierto o mariposas echando a volar desde el ojo de una cerradura.
Chello Multicanal (archive)
MundoPlus
Frequencia Digital
PiensoLogoExisto
FórmulaTV
PRNoticias
Cine&Tele

No comments:

Post a Comment