Sunday, March 18, 2012

More on: ORF III


Back in October, the Austrian broadcaster ORF launched a new TV channel called ORF III, which is dedicated to programmes on culture and information. The on-air identity was created by the broadcast design agency DMC, who posted a case study on their website some time ago.

At the heart of the identity is the logo, consiting of three bars for the roman numeral III. These bars are extended into a presentation device used for trailers and schedules. The channel has three identifying colours. Grey is used for the logo, while purple and olive green represent the channel's two main topics, culture and information, respectively. Whitney and Mercury where adopted as the channel's typefaces.



Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

The following German text comes from DMC's case study, and is republished here for posterity.
Der Spartenkanal ORF III, der die Bereiche Kultur und Information bedient, wurde Ende 2011 ins Leben gerufen und ergänzt die beiden österreichischen öffentlich rechtlichen Vollprogramme ORFeins und ORF 2.   Die "III" bzw. "3" wird durch drei lamellenartige Balken dargestellt und zahlt so auf den Sendernamen ein. Das gesamte Design leitet sich von dieser Dreiteilung ab. Die Farbfamilie teilt sich ebenfalls in drei Hauptfarben auf: grau, lila und grün. So wird die Dachmarke in grau, der Kulturbereich in lila und der Spartenbereich Information in grün dargestellt.   Das Programm von ORF III Kultur und Information basiert auf vier Programmsäulen: Kultur/Religion/Volkskultur und Regionalität, österreichische Zeitgeschichte und Zeitgeschehen, Information und europäische Integration sowie Kunst und Kultur.

Jeder Wochentag steht unter einem bestimmten Label - für jeden Wochentag wurde ein eigenständiger, rein grafischer Opener von DMC gestaltet.

DMC

No comments:

Post a Comment